SZKOLENIA ONLINE
Zmiany w egzekucji „opłaty śmieciowej”. Nowe wzory tytułów wykonawczych
EGZEKUCJA OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
PO ZMIANACH W USTAWIE O POSTĘPOWANIU EGZEKUCYJNYM OBOWIĄZUJĄCE OD 25 MARCA 2024
NOWE WZORY TYTUŁÓW WYKONAWCZYCH I ZMIENIONE ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE DO USTAWY O POSTĘPOWANIU EGZEKUCYJNYM
Ustawa o zwrocie części podatku rolnego za 2024 rok
!! NOWOŚĆ !!
USTAWA O ZWROCIE CZĘŚCI PODATKU ROLNEGO
ZA 2024 ROK
Wykaz podatników, którym udzielono:
pomocy publicznej
ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł.
UWAGA!
Szkolenie przeniesione z 8 maja
!!! Uwaga planowany jest zwrot części podatku rolnego za 2024 rok !!!
W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów zamieszczony został projekt ustawy o zwrocie części podatku rolnego za 2024 rok.
W projekcie ustawy o zwrocie części podatku rolnego za 2024 r. proponuje się zwrot części podatku rolnego w kwocie stanowiącej iloczyn różnicy w cenie przyjętej do naliczania (…) – pytanie czego ??? – szczegóły sposobu obliczania zwrotu na szkoleniu. Co więcej, zwrot podatku będzie następował w formie kompensaty części podatku rolnego przypadającej do zapłaty albo w formie zwrotu części podatku rolnego w całości zapłaconego do dnia złożenia wniosku, który to zwrot będzie następował bez zbędnej zwłoki.
Podatnik w upadłości i restrukturyzacji. Upadłość konsumencka
PODATNIK W UPADŁOŚCI I RESTRUKTURYZACJI
UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA
CZY PODATNIK W UPADŁOŚCI MOŻE KORZYSTAĆ
Z PROGRAMÓW POMOCOWYCH W 2024 ROKU?
Celem szkolenia jest przedstawienie od podstaw postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego w kontekście udziału organu podatkowego, obowiązków i praw gminy jako wierzyciela w tych postępowaniach oraz w kontekście dochodzenia od dłużników w upadłości i restrukturyzacji należności (zaległości) publicznoprawnych i cywilnoprawnych.
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
DOFINANSOWANIE KOSZTÓW KSZTAŁCENIA MŁODOCIANYCH PRACOWNIKÓW
UDZIELANE W RAMACH POMOCY DE MINIMIS
NOWE ROZPORZĄDZENIE KE NA LATA 2024 – 2030
NOWY PROJEKT ROZPORZĄDZENIA W SPRAWIE ZAŚWIADCZEŃ O POMOCY DE MINIMIS – NOWY WZÓR ZAŚWIADCZENIA !!!
NOWY PROJEKT ROZPORZĄDZENIA W SPRAWIE INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ PODMIOT UBIEGAJĄCY SIĘ O POMOC DE MINIMIS – NOWY 7-STRONICOWY FORMULARZ !!!
OBLIGATORYJNA WALORYZACJA ŚWIADCZEŃ
NOWA WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA OD STYCZNIA 2024 ROKU
UWAGA!
Szkolenie przeniesione z 26 kwietnia
Szkolenie adresowane jest do pracowników Referatów/Wydziałów Oświaty jednostek samorządu terytorialnego udzielających pracodawcom dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
„Ekologiczny” podatek od nieruchomości
„EKOLOGICZNY” PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
Opodatkowanie farm fotowoltaicznych
Opodatkowanie biogazowni
Preferencje podatkowe czyli
Zakres i prawidłowe sformułowanie zwolnienia
Podczas szkolenia przedstawione zostaną zagadnienia związane z opodatkowaniem przedmiotów opodatkowania posiadających związek z ekologiczną formą produkcji energii oraz transportu.
Prócz zagadnień związanych z aspektami materialnoprawnymi omówione zostaną kwestie postępowań dowodowych, a także zagadnienia związane z tworzeniem aktów prawnych pozwalających odzwierciedlać proekologiczne nastawienie gminy. Szkolenie kierowane jest do urzędników zajmujących się poborem podatku od nieruchomości oraz skarbników.
Serdecznie Zapraszam
dr Paweł Grzybowski
Odpowiedzialność spadkobierców za zaległości w opłacie „śmieciowej”
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPADKOBIERCÓW
ZA ZALEGŁOŚCI W OPŁATACH
ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI JAK ODZYSKAĆ NIEZAPŁACONĄ OPŁATĘ
PO ŚMIERCI PODATNIKA?
Podatek od środków transportowych w pytaniach i odpowiedziach
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH
Zapraszam na szkolenie z podatku od środków transportowych. Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki tego podatku w zakresie „wymiaru”, czynności sprawdzających, księgowania, egzekwowania, pomocy publicznej i ulg w zapłacie w sposób jak najbardziej praktyczny.
Główny nacisk zostanie położony na udzielanie odpowiedzi na czacie. Tak więc każdy z uczestników szkolenia będzie miał możliwość zadawania pytań, celem uzyskania odpowiedzi. Szkolenie adresowane jest do wszystkich pracowników zajmujących się tym podatkiem (od „wymiaru” po egzekucję).
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Wszystko o niepodatkowych należnościach publicznoprawnych
WSZYSTKO O NIEPODATKOWYCH NALEŻNOŚCIACH BUDŻETOWYCH O CHARAKTERZE PUBLICZNOPRAWNYM W JST
USTALANIE, OKREŚLANIE TERMINÓW PŁATNOŚCI,
RODZAJE ODSETEK I PRZEDAWNIENIE
ZMIANY W EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNEJ OPŁAT PUBLICZNOPRAWNYCH WCHODZĄCYCH W ŻYCIE
OD 25 MARCA 2024 ROKU
W SZCZEGÓLNOŚCI OPŁATY: ZA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO, HOLOWANIE, PARKOWANIE I PRZECHOWYWANIE POJAZDÓW, KARY ZA NIEWYREJESTROWANIE POJAZDU, OPŁATA ADIACENCKA, RENTA PLANISTYCZNA, OPLATA ZA WYŁĄCZENIE GRUNTÓW Z PRODUKCJI ROLNEJ, MANDATY
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych 2024
JAK PRAWIDŁOWO STOSOWAĆ PRZEPISY
W ZAKRESIE UDZIELANIA I ODMOWY UDZIELENIA ULG W ZAPŁACIE PODATKÓW W 2024 ROKU?
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Głównym celem szkolenia jest kompleksowe przedstawienie problematyki udzielania ulg w zapłacie podatków lokalnych. Zostanie omówiona procedura udzielania ulgi z urzędu i na wniosek, w tym kwestie dotyczące: przygotowania przez wnioskodawcę dokumentacji, sposobu dokonania przez organ podatkowy analizy tej dokumentacji (poprzez zbadanie np. płynności finansowej), okresu za jaki należy przedłożyć dokumenty, maksymalnego okresu spłaty rat, wydawania zaświadczeń o udzielonej pomocy, obowiązku zbadania przez organ trybu, w jakim ewentualna pomoc powinna zostać udzielona, analizy argumentów stanowiących podstawę do złożenia wniosku o ulgę, świadczących o wystąpieniu ważnego interesu strony lub interesu publicznego uzasadniającego udzielenie ulgi, sposobu postępowania w przypadku niedotrzymania terminu płatności którejkolwiek z rat, na jaki został rozłożony podatek, sposobu postępowania, w przypadku jeśli niezaspokojona została należność w zakończonym postępowaniu likwidacyjnym lub upadłościowym.
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Zmiany w egzekucji oraz i przepisach wykonawczych od 25 marca 2024
ZMIANY W USTAWIE O POSTĘPOWANIU EGZEKUCYJNYM W ADMINISTRACJI
ORAZ ROZPORZĄDZENIACH WYKONAWCZYCH OD 25 MARCA 2024r.
AKTUALNY WZÓR e-TW, POPRAWNE WYPEŁNIANIE I PRZEKAZYWANIE e-TW I e-ZW DO ORGANÓW EGZEKUCYJNYCH
Egzekucja opłat za pobyt i wyżywienie w żłobkach, przedszkolach i stołówkach
EGZEKUCJA ADMINISTRACYJNA
OPŁAT ZA POBYT I WYŻYWIENIE W ŻŁOBKACH
I PRZEDSZKOLACH ORAZ STOŁÓWKACH SZKOLNYCH
WYSTAWIANIE ELEKTRONICZNYCH TYTUŁÓW WYKONAWCZYCH (E-TW) I ELEKTRONICZNYCH ZAWIADOMIEŃ WIERZYCIELA (E-ZW) DO ORGANU EGZEKUCYJNEGO Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN
W EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNEJ WCHODZĄCYCH
W ŻYCIE OD 25 MARCA 2024
Hipoteka w podatkach według najnowszych przepisów
HIPOTEKA W PODATKACH
WEDŁUG NAJNOWSZYCH PRZEPISÓW
CO JEST PODSTAWĄ WPISU DO HIPOTEKI W 2024 ROKU?
JAK PRAWIDŁOWO WPISAĆ HIPOTEKĘ NA PODSTAWIE DALSZEGO I KOLEJNEGO TYTUŁU WYKONAWCZEGO?
Szkolenie przeniesione z 9 maja
Szkolenie przeznaczone dla pracowników organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków międzygminnych zajmujących się zabezpieczaniem podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i należności publicznoprawnych (skarbnicy i księgowi oraz osoby odpowiedzialne za dochody gmin). Omówione zostaną przepisy i ich stosowanie, praktyka i najnowsze orzecznictwo, a także zapowiedź najnowszych zmian przepisów.
W miesiącu marcu uległy zmianie przepisy regulujące podstawy wpisu hipotek.
Uwzględniając nowelizację ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji omówimy jak prawidłowo wpisać hipotekę na podstawie dalszego i kolejnego tytułu wykonawczego? Jakim nowym wymaganiom muszą sprostać dalszy i kolejny tytuł wykonawczy będący podstawą wpisu hipoteki? Kiedy i jak, prawidłowo dokonać zabezpieczenia należności podatkowych i publicznoprawnych?
Serdecznie zapraszam 😊
Dr Hanna Kmieciak
Jak przygotować się do stosowania i wdrożenia e-doręczeń?
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO STOSOWANIA
I WDROŻENIA E-DORĘCZEŃ?
PROBLEMATYKA I ZMIANY W 2024 ROKU
Dzień 1 października 2024 r. to data niezwykle istotna z punktu widzenia działalności jednostek sektora finansów publicznych. To właśnie na ten dzień Minister Cyfryzacji „przesunął” termin, od którego dla większości podmiotów publicznych obowiązkowe stanie się stosowanie e-Doręczeń.
Oznacza to, że jesienią 2024 r. zasadą ma się stać wysyłanie korespondencji poprzez specjalnie w tym celu utworzony system teleinformatyczny, a papierowa korespondencja ma stopniowo odchodzić do lamusa.
Zmiana ta wpłynie na funkcjonowanie gmin, urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, spzoz-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych…
W perspektywie e-Doręczenia nie ominą też spółek komunalnych.
Nie jest to jednak jedyna zmiana dotycząca e-Doręczeń, jaka pojawiła się pod koniec 2023 r.
Serdecznie zapraszam 😊
Agnieszka Szulczewska-Kostrzewa
Obowiązki wierzyciela w zmienionej egzekucji administracyjnej 2024
OBOWIĄZKI WIERZYCIELA W ZMIENIONEJ EGZEKUCJI ADMINISTRACYJNEJ W 2024 ROKU
NOWE ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE
NOWE TYTUŁY WYKONAWCZE
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie zagadnień związanych z egzekucją administracyjną w 2024 r. Omówione zostaną poszczególne nowe rozporządzenia wykonawcze do ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w związku z ustawą z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw, a także wyniki ostatnich dwóch kontroli NIK w zakresie dotyczącym egzekucji administracyjnej.
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Księgowość podatków i opłat oraz problematyka sprawozdań RB 27s, RB PDP, SP 1
KSIĘGOWOŚĆ PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH ORAZ INNYCH NALEŻNOŚCI PUBLICZNOPRAWNYCH Z UWZGLĘDNIENIEM ZASAD I PROBLEMÓW Z ZAKRESU SPORZĄDZANIA SPRAWOZDAŃ RB-27S, RB-PDP I SP-1 PRZEZ GMINNE ORGANY PODATKOWE
PRZYPISY I ODPISY NALEŻNOŚCI, ZARACHOWANIE WPŁAT
NA ZALEGŁOŚCI, LIKWIDACJA NADPŁAT I ZALEGŁOŚCI
W TYM POSTĘPOWANIE Z NALEŻNOŚCIAMI PRZEDAWNIONYMI
Sierpniowy zwrot akcyzy. Dlaczego różni się od procedury lutowej?
SIERPNIOWY ZWROT AKCYZY DLA ROLNIKÓW
CZY NOWE LIMITY ZWROTU PODLEGAJĄ ZMIANIE?
DLACZEGO PROCEDURA SIERPNIOWA
RÓŻNI SIĘ OD LUTOWEJ?
WZORY DECYZJI POSTANOWIEŃ I WEZWAŃ
Szkolenie dotyczy przepisów ustawy o zwrocie akcyzy. Zakłada omówienie wszystkich najważniejszych instytucji zwrotu podatku akcyzowego. Szczególnej analizie poddane zostaną limity oraz problematyka ich ewentualnej zmiany w stosunku do wartości ustalonych w lutym. Podczas szkolenia kalkulowane będą limity na grunt, bydło, świnie, owce, kozy i konie. Podane zostaną praktyczne przykłady.
Serdecznie Zapraszam
dr Paweł Grzybowski
Podatek od środków transportowych - od wymiaru przez księgowość do egzekucji
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
OD WYMIARU PRZEZ KSIĘGOWOŚĆ DO EGZEKUCJI
Celem szkolenia jest przybliżenie problematyki tego podatku w zakresie „wymiaru”, postępowania podatkowego, czynności sprawdzających, księgowania, egzekwowania, pomocy publicznej i ulg w zapłacie w sposób jak najbardziej praktyczny.
Główny nacisk zostanie położony na udzielanie odpowiedzi na czacie. Tak więc każdy z uczestników szkolenia będzie miał możliwość zadawania pytań.
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Opodatkowanie VAT zbycia nieruchomości przez JST
OPODATKOWANIE VAT ZBYCIA NIERUCHOMOŚCI PRZEZ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Transakcje dotyczące zbycia nieruchomości występują w każdej jednostce samorządu. Jednocześnie są to transakcje, które bardzo często są dość skomplikowane i których wartość jest znacząca.
Samorządy – dokonując zbycia nieruchomości w drodze sprzedaży, wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) czy też zamiany – zobowiązane są ustalić właściwy sposób opodatkowania. Dokonanie prawidłowej kwalifikacji podatkowej (z punktu widzenia VAT) przesądza z kolei o prawidłowości (lub jej braku) rozliczenia podatku za dany okres rozliczeniowy.
Skomplikowany charakter tego typu czynności powoduje, że ocena sposobu opodatkowania jest bardzo często zadaniem trudnym i czasochłonnym.
Proponowane szkolenie ma na celu usystematyzowanie wiedzy dotyczącej opodatkowania VAT zbycia nieruchomości oraz przedstawienie zasad kwalifikacji dla tego typu działań.
Zmiany w egzekucji „opłaty śmieciowej”. Nowe wzory tytułów wykonawczych
EGZEKUCJA OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
PO ZMIANACH W USTAWIE O POSTĘPOWANIU EGZEKUCYJNYM OBOWIĄZUJĄCE OD 25 MARCA 2024
NOWE WZORY TYTUŁÓW WYKONAWCZYCH I ZMIENIONE ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE DO USTAWY O POSTĘPOWANIU EGZEKUCYJNYM
Należności cywilnoprawne
NALEŻNOŚCI CYWILNOPRAWNE
WSZYSTKO CO KSIĘGOWY WIEDZIEĆ POWINIEN
DOCHODZENIE I EGZEKUCJA DOCHODÓW CYWILNOPRAWNYCH dzierżawa, najem, użytkowanie wieczyste, zapłaty faktur,
opłata za wodę, czynsze za mieszkania gminne,
wyżywienie w stołówce, umowy i inne
UWAGA!
Szkolenie przeniesione z 17 maja
Szkolenie przeznaczone dla skarbników, osób zajmujących się w jednostkach samorządu terytorialnego (gminie, powiecie, województwie) dochodzeniem i egzekwowaniem dochodów cywilnoprawnych (dzierżawa, najem, użytkowanie wieczyste, zapłaty faktur, opłata za wodę, czynsze za mieszkania gminne, wyżywienie w stołówce, umowy i inne należności cywilnoprawne).
Omawiając dochodzenie należności cywilnoprawnych zwrócimy szczególną uwagę na: zarachowanie wpłaty zwłaszcza po terminie płatności, różne rodzaje odsetek występujących przy dochodach cywilnoprawnych (odsetki umowne, odsetki ustawowe za opóźnienie, odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych), rekompensatę z tytułu odzyskiwania roszczeń, czyli 40€, 70 € czy 100€ oraz stanowiska Regionalnych Izb Obrachunkowych w tym zakresie, wezwanie do zapłaty i egzekucję zaległości prowadzoną przez komornika sądowego oraz na postępowanie z nadpłatą cywilnoprawną.
Serdecznie zapraszam 😊
Dr Hanna Kmieciak
Odpowiedzialność spadkobierców za zaległości podatkowe
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPADKOBIERCÓW
ZA ZALEGŁOŚCI
CZYLI JAKIE DZIAŁANIA POWINIEN PODJĄĆ ORGAN PODATKOWY GDY PODATNIK UMIERA
Jak odzyskać niezapłacone przez zmarłego podatnika podatki i inne należności publicznoprawne?
Gminna pomoc publiczna 2024
GMINNA POMOC PUBLICZNA W 2024 ROKU
NOWE FORMULARZE I NOWE ZAŚWIADCZENIA OBOWIĄZUJĄCE W 2024 ROKU
Celem szkolenia jest przedstawienie nowości w zakresie pomocy publicznej, aktualnie obowiązujących przepisów w zakresie pomocy publicznej, zdobycie przez uczestników praktycznych umiejętności stosowania przepisów o pomocy publicznej, w tym umiejętności właściwej kwalifikacji udzielonej pomocy, wyliczenia jej wartości i udokumentowania.
Szczególna uwaga zostanie położona na wypełnianie formularzy pomocowych i zaświadczeń.
Szkolenie adresowane jest zarówno do osób początkujących, jak i osób z doświadczeniem w tym temacie. Atutem tego szkolenia jest kompleksowe i praktyczne (na przykładach) omówienie zagadnień związanych z pomocą publiczną, stąd też jest ono adresowane do osób początkujących, jak i tych osób, które pragną uporządkować swoją wiedzę. Na przykładach zostanie omówione zagadnienie udzielania ulg w zapłacie podatków, udzielania pomocy de minimis. W materiałach szkoleniowych zostaną zawarte przykłady nieprawidłowości stwierdzane w praktyce kontrolnej.
Serdecznie zapraszam
Aneta Chmielowiec
Odpowiedzialność solidarna w podatkach a odpowiedzialność majątkiem wspólnym
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SOLIDARNA W PODATKACH
A ODPOWIEDZIALNOŚĆ MAJĄTKIEM WSPÓLNYM
NA CZYM POLEGA I DO CZEGO JEST POTRZEBNA?
DLACZEGO ODPOWIEDZIALNOŚĆ SOLIDARNA PODATNIKÓW PRZYNOSI LEPSZE EFEKTY W ŚCIĄGALNOŚCI PODATKÓW?
CZYM RÓŻNI SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚĆ SOLIDARNA PODATNIKÓW OD ODPOWIEDZIALNOŚCI MAJĄTKIEM WSPÓLNYM?
UWAGA!
Zmiana terminu z 23 maja
Szkolenie przeznaczone dla pracowników organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego zajmujących się wymiarem i windykacją podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz należności publicznoprawnych (skarbnicy, wymiarowcy i księgowi oraz osoby zajmujące się windykacją).
Serdecznie zapraszam 😊
Dr Hanna Kmieciak
Opłata „śmieciowa” w pytaniach i dpowiedziach
OPŁATA
ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH
W praktyce nakładanie, dochodzenie i egzekwowanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wciąż budzi szereg pytań i wątpliwości. Cały czas służby finansowe obserwują zamieszanie w naliczaniu i nakładaniu opłaty śmieciowej. Przymusowe jej dochodzenie nowelizowane na przestrzeni ostatniego roku to niemałe wyzwanie dla osób zajmujących się windykacją opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Szkolenie odpowie na najczęściej zadawane pytania w zakresie nakładania i dochodzenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Szkolenie przeznaczone dla skarbników, osób zajmujących się w gminach i związkach międzygminnych nakładaniem, dochodzeniem i egzekwowaniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Serdecznie zapraszam 😊
Dr Hanna Kmieciak