Webinar

RISS – Regionalny Instytut Szkoleń Samorządowych

ul. Grójecka 26/21, 02-301 Warszawa, tel. 690 949 091, e-mail: sekretariat@riss.edu.pl

Data: 6 września 2024 r. – Zasady pracy gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych

ZASADY PRACY
GMINNYCH KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
Nowelizacje ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz innych ustaw w tym „ustawa o małpkach”,
projekty ustaw: „nocna prohibicja”, zakaz sprzedaży alkoholu
na stacjach paliw
SZKOLENIE DLA CZŁONKÓW GKRPA

Program szkolenia
  1. Podstawy prawne działań gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych: ustawa o wychowaniu a trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, uchwały rady gminy podjęte na podstawie ustawy, przepisy wewnętrzne.
  2. Motywowanie osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego: kto może zgłosić sprawę o leczenie odwykowe, schematy postępowania z osobą, wobec której istnieje podejrzenie uzależnienia, zasady proceduralne, współpraca z biegłymi sądowymi, koszty.
  3. Postępowanie sądowe w sprawach o zastosowanie obowiązku leczenia przeciwalkoholowego: badanie przesłanek, procedura sądowa, rola komisji w postępowaniu sądowym i sądowym wykonawczym.
  4. Gromadzenie dokumentacji, przetwarzanie danych osobowych przez komisje w świetle nowelizacji ustawy obowiązującej od 1 stycznia 2018 r.
  5. Ochrona danych osobowych osób zgłaszanych do komisji oraz osób zgłaszających w świetle RODO.
  6. Zadania gminnych komisji w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej, współpraca w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz grup diagnostyczno-pomocowych.
  7. Funkcjonowanie gminnych komisji – zasady organizacyjne: powoływanie komisji, regulaminy, formy wynagradzania.
  8. Nowelizacje ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz innych ustaw w tym „ustawa o małpkach”, projekty ustaw: „nocna prohibicja”, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.
  9. Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – krótki opis procedury administracyjnej.
  10. Zasady opiniowania przez komisję wniosków o wydanie zezwoleń – badanie zasad usytuowania, współpraca z urzędem gminy, przygotowywanie postanowień komisji.
  11. Uprawnienia komisji i urzędów gmin w zakresie kontroli punktów sprzedaży alkoholu w świetle nowej ustawy – Prawo przedsiębiorców.
  12. Dyskusja, wymiana doświadczeń.

Wykładowca

Mariusz Nawrot

– Dyrektor Miejskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie, Wiceprzewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Krakowie i pełnomocnik sądowy Komisji, wcześniej wieloletni Kierownik Referatu Obrotu Napojami Alkoholowymi Urzędu Miasta Krakowa. Od 2005 r. prowadzi szkolenia w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla urzędników oraz członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, między innymi dla Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej – ośrodki w Kielcach, Rzeszowie, Opolu, Wrocławiu itp., na zlecenie urzędów gminnych prowadził wielokrotnie szkolenia pełnych składów gminnych komisji oraz przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, przykładowo w gminach: Bielsko – Biała, Częstochowa, Kęty, Sucha Beskidzka, Słomniki, Trzebinia, Libiąż, Spytkowice, Brzeźnica, Tomice, Andrychów, itp. Laureat nagrody „Wykładowca Roku 2008”, przyznanej przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie. Autor artykułów i opracowań w prasie specjalistycznej.

UWAGA:
Wymóg odbycia szkolenia przez członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wynika z art. 41 ust. 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

ADRESACI SZKOLENIA:
Członkowie GKRPA oraz pracownicy urzędów i instytucji współpracujących z komisjami.

Zapraszam 😊
Mariusz Nawrot

Szczegóły organizacyjne szkolenia online
  • Szkolenie składa się z części wykładowej podzielonej na trzy bloki oraz sesji pytań.
  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko i wyłącznie w ustalonym terminie.
  • Osoby, które zgłoszą się na szkolenie TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się transmisja.
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formacie PDF.
  • W trakcie rozpoczęcia IV BLOKU SZKOLENIOWEGO – PYTANIA I ODPOWIEDZI – istnieje możliwość zadawania pytań przez chat, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji.
  • W sesji PYTANIA I ODPOWIEDZ Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.
Warunki uczestnictwa i rabaty

521,-/osoba – PODSTAWOWA CENA SZKOLENIA – MOŻNA POMNIEJSZYĆ O RABATY 😊:

RABATY DO WYKORZYSTANIA:

21 zł – REZYGNACJA Z FAKTURY W FORMIE PAPIEROWEJ – FAKTURA zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
14 zł – REZYGNACJA Z ZAŚWIADCZENIA W FORMIE PAPIEROWEJ – ZAŚWIADCZENIE zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail

Cena zawiera: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe w formacie PDF przesłane drogą mailową, zaświadczenie

Wszystkie ceny dotyczą szkoleń finansowanych ze środków publicznych, dla z innych źródeł finansowania należy zastosować stawkę VAT 23%

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.

Pomocne linki