Data: 2 czerwca 2023 r.

2 czerwca 2023 r.
10.00 - 14.00
dr Hanna Kmieciak
Pomoc publiczna
Najnowsze szkolenia
ODROCZENIA, ROZŁOŻENIA NA RATY ORAZ UMORZENIA PODATKÓW
ORAZ OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
WEDŁUG „STARYCH” I ZNOWELIZOWANYCH 9 MARCA 2023 ROKU
PRZEPISÓW ORDYNACJI PODATKOWEJ
dr Hanna Kmieciak
– praktyk i teoretyk w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie dochodów jednostek samorządu terytorialnego, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz jednostek samorządu terytorialnego; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; właściciel Kancelarii JST konsultacje szkolenia doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni pracownik jednostek samorządu terytorialnego, wieloletni redaktor naczelny „Prawa Finansów Publicznych”, konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek: „Podatki dla gmin i nie tylko”, „Windykacja podatków. Komentarz praktyczny”, „Zaświadczenia”, „Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej”, „Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji – praktyka”, współautor książek „Jednostki pomocy społecznej”, „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego”, „Podatki lokalne 2016” i „Rejestr Należności Publicznoprawnych” oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych „Gazety Prawnej”, „Finansów Komunalnych”, „Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych”, „Prawa Finansów Publicznych”, biuletynów RIO oraz wydawnictw INFOR, CH Beck i Wolters Kluwer Polska.
Szkolenie przeznaczone dla pracowników organów podatkowych gmin i związków międzygminnych, zajmujących się umarzaniem, odraczaniem, rozkładaniem na raty podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (skarbnicy i księgowi oraz osoby odpowiedzialne za dochody gmin). Omówione zostaną przepisy obowiązujące i ich nowelizacja, praktyka i najnowsze orzecznictwo.
Ostatnia nowelizacja Ordynacji podatkowej wprowadziła spore zmiany w zakresie stosowania ulg w spłacie podatków i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Podczas szkolenia omówione zostaną zmiany przepisów regulujących ulgi uznaniowe w podatkach i opłacie śmieciowej, ze szczególnym uwzględnieniem nowych rozwiązań dotyczących konsekwencji nie dotrzymania terminu odroczonego podatku czy raty, na jakie podatek/zaległość/opłata śmieciowa zostały rozłożone.
Ulgi w spłacie zobowiązań, czyli umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty podatków i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi są zawsze w kręgu zainteresowania inspektorów kontroli RIO i NIK. Nieprawidłowości w udzielaniu tych ulg stanowią poważny zarzut pokontrolny. Podczas szkolenia omówimy wszystkie aspekty tych zagadnień, tak aby umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty podatków i opłaty śmieciowej nie stanowiły problemu w gminie czy związku międzygminnym.
Serdecznie zapraszam 😊
Dr Hanna Kmieciak
- Umorzenia, odroczenia, rozłożenia na raty podatków:
- Co to jest ważny interes podatnika?
- Jak zweryfikować ważny interes publiczny?
- Jak przebiega procedura udzielania ulg w spłacie?
- Jakich dokumentów może żądać organ podatkowy?
- Co zrobić jeśli podatnik nie składa żądanych dokumentów?
- Kiedy stosujemy ustawę o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej?
- Jakie są konsekwencje nierozpatrzenia wniosku w terminie?
- Czy można umorzyć podatek bieżący?
- Na jaki dzień liczymy odsetki umarzając zaległość podatkową?
- Jakie są skutki niedotrzymania terminu płatności podatku rozłożonego na raty?
- Odroczenie, rozłożenie na raty a przedawnienie podatku?
- Czy organ może czy musi umorzyć zaległość?
- Umorzenie podatku czy odsetek?
- Rozłożenie na raty opłaty i umorzenie odsetek – co zrobić, gdy zobowiązany nie spłaca rat?
- Czy można umorzyć pod warunkiem?
- Czy można udzielić ulgi w trakcie egzekucji podatku?
- O czym i kiedy należy zawiadomić naczelnika urzędu skarbowego udzielając ulgi?
- Czy można umorzyć zaległy podatek spadkobiercy?
- Czy osoba trzecia może wnioskować o rozłożenie na raty?
- Stosowanie umorzeń w kontekście sytuacji finansowej gminy
- Jak skutecznie odmawiać udzielenia ulgi
- Jak odmawiać umorzenia zaległego podatku, aby Samorządowe Kolegium Odwoławcze nie uchyliło decyzji do ponownego rozpatrzenia?
- Kiedy i jak stosować umorzenie z urzędu?
- Jak prawidłowo wykazać w sprawozdaniu Rb-27S umorzenie, odroczenie, rozłożenie na raty podatku?
- Kiedy i jakie zmiany przepisów regulujących odroczenie i rozłożenie na raty wchodzą w życie?
- Jakie konsekwencje ma uchylenie art. 259 Ordynacji podatkowej?
- Jakie skutki niedotrzymania terminu raty wywołuje nowelizacja Ordynacji podatkowej?
- Jak będzie wyglądać egzekucja w przypadku zaległości rozłożonej na raty?
- Co wspólnego z rozłożeniem na raty ma zmieniony tytuł wykonawczy?
ODPOWIEDZI NA PYTANIA UCZESTNIKÓW
- Szkolenie składa się z części wykładowej podzielonej na trzy bloki oraz sesji pytań.
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko i wyłącznie w ustalonym terminie.
- Osoby, które zgłoszą się na szkolenie TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się transmisja.
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formacie PDF.
- W trakcie rozpoczęcia IV BLOKU SZKOLENIOWEGO – PYTANIA I ODPOWIEDZI – istnieje możliwość zadawania pytań przez chat, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji.
- W sesji PYTANIA I ODPOWIEDZ Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.
454,- netto/os – cena ZGŁOSZENIA PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ minus RABATY*
RISS.EDU.PL → OFERTA ONLINE → TEMAT SZKOLENIA → ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
– 9 zł – REZYGNACJA Z FAKTURY W FORMIE PAPIEROWEJ – FAKTURA zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
– 6 zł – REZYGNACJA Z ZAŚWIADCZENIA W FORMIE PAPIEROWEJ – ZAŚWIADCZENIE zostanie przesłana w pliku PDF
Cena zgłoszenia zawiera: materiały szkoleniowe elektroniczne, zaświadczenia
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
Ceny dotyczą szkoleń finansowanych ze środków publicznych, dla innych źródeł finansowania należy zastosować stawkę VAT 23%