Data: 17 listopada 2023 r. – Obowiązek stosowania doręczeń elektronicznych

27 października 2023 r.
9:00 - 13:00
Agnieszka Szulczewska-Kostrzewa
Pomoc publiczna
Najnowsze szkolenia
DORĘCZENIA ELEKTRONICZNE
OBOWIĄZEK STOSOWANIA OD 10 GRUDNIA 2023
Jak doręczenia elektroniczne wpłyną na postępowanie administracyjne czy podatkowe?
I BLOK SZKOLENIOWY
ABC doręczeń elektronicznych – konkretne odpowiedzi na szczegółowe pytania
- Czym są „e-Doręczenia”?
- Jakie usługi są dostępne w ramach e-Doręczeń?
- Czym się różni publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) od publicznej usługi hybrydowej (PUH)? Kiedy z której skorzystać?
- Kto jest operatorem wyznaczonym?
- Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
- Czym jest Baza adresów elektronicznych?
- W jakich sytuacjach e-Doręczenia nie mają zastosowania?
- Kto musi obowiązkowo stosować e-Doręczenia (podmioty publiczne, przedsiębiorcy, osoby fizyczne)?
- Kiedy stosowanie e-Doręczeń stanie się obowiązkowe – zmiana terminu – Komunikat Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r.
II BLOK SZKOLENIOWY
- Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z e-Doręczeń (PURDE i PUH)?
- W jaki sposób wysyłać i odbierać korespondencję w ramach e-Doręczeń?
- Jak złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń?
- Gdzie założyć skrzynkę do e-Doręczeń?
- Jak zawrzeć umowę z Pocztą Polską o prowadzenie skrzynki do e-Doręczeń?
- Jakie są skutki wpisu adresu do e-Doręczeń do Bazy Adresów Elektronicznych?
- Jak ustalić czy w skrzynce czeka przesyłka?
- W jakim terminie należy pobrać przesyłkę ze skrzynki?
- Do ilu adresatów jednocześnie można nadać jedną korespondencję w ramach PURDE?
- Jaki plik może wysłać nadawca w ramach PUH (wielkość, format, marginesy, czcionka, nazwa itd…)
- Jak zdobyć potwierdzenie nadania i potwierdzenie odbioru przesyłki listowej w ramach PUH?
- W jakim terminie pobrać dowody otrzymania i wysłania korespondencji w ramach e-Doręczeń?
- Jaką pojemność ma skrzynka?
- Co w przypadku przepełnienia skrzynki?
- Czy można zintegrować EPUAP z e-Doręczeniami?
- Czy można zintegrować skrzynkę do e-Doręczeń z teleinformatycznym systemem kancelaryjnym urzędu?
- Ile kosztują e-Doręczenia?
- PURDE, PUH. Parametry dodatkowe PUH – jakie opłaty?
- Rozliczenia z Pocztą Polską – faktury, terminy, odsetki
III BLOK SZKOLENIOWY
Zapoznanie ze skrzynką do obsługi e-Doręczeń
- Jak wygląda skrzynka do e-Doręczeń?
- W jaki sposób zarządzać skrzynką?
- Kto może być użytkownikiem skrzynki?
- Jak dodać lub usunąć użytkownika?
- Nadawanie ról w systemie
- Zróżnicowanie uprawnień poszczególnych ról w systemie: właściciel, administrator, obserwator, uprawniony
- Wysłanie wiadomości ze skrzynki
- Jak zaadresować wiadomość?
- W jaki sposób wyszukiwać adresata w bazie adresów?
- Powiadomienia – znaczenie, dodawanie i zmiana adresu
- Odbieranie i odpowiadanie na wiadomości
- Sortowanie, przeszukiwanie, usuwanie, kopie robocze itp.
IV BLOK SZKOLENIOWY
Odpowiedzi na pytania uczestników.
Agnieszka Szulczewska-Kostrzewa
– radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w zamówieniach publicznych i prawie cywilnym, posiada bogate doświadczenie w sądowym dochodzeniu wierzytelności
Informacja o szkoleniu:
10 grudnia 2023 r. to data, od której znaczna grupa podmiotów publicznych będzie zobowiązana do doręczania korespondencji na nowych zasadach.
Podstawową metodą doręczania korespondencji ma być doręczenie elektroniczne (e-doręczenie).
W perspektywie ta nowa forma komunikacji ma zastąpić list polecony, a także EPUAP. Docelowo zmiana obejmie cały sektor finansów publicznych, w tym m.in. jednostki samorządu terytorialnego, związki JST, związki metropolitalne, samorządowe zakłady budżetowe, jednostki budżetowe czy samorządowe instytucje kultury.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in.:
- czym są doręczenia elektroniczne
- co różni doręczenia elektroniczne od dotychczasowych metod wymiany korespondencji
- co z EPUAP-em
- jak doręczenia elektroniczne wpłyną na postępowanie administracyjne czy podatkowe
- jakie kroki należy podjąć, by 10 grudnia 2023 r. być gotowym do stosowania doręczeń elektronicznych
- jak zdobyć adres do doręczeń elektronicznych, jak założyć skrzynkę do doręczeń elektronicznych
Serdecznie zapraszam 😊
Agnieszka Szulczewska-Kostrzewa
HARMONOGRAM SZKOLENIA
- Szkolenie składa się z części wykładowej podzielonej na trzy bloki oraz sesji pytań.
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko i wyłącznie w ustalonym terminie.
- Osoby, które zgłoszą się na szkolenie TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się transmisja.
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formacie PDF.
- W trakcie rozpoczęcia IV BLOKU SZKOLENIOWEGO – PYTANIA I ODPOWIEDZI – istnieje możliwość zadawania pytań przez chat, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji.
- W sesji PYTANIA I ODPOWIEDZ Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.
454,- netto/os – cena ZGŁOSZENIA PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ minus RABATY*
RISS.EDU.PL → OFERTA ONLINE → TEMAT SZKOLENIA → ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
– 9 zł – REZYGNACJA Z FAKTURY W FORMIE PAPIEROWEJ – FAKTURA zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
– 6 zł – REZYGNACJA Z ZAŚWIADCZENIA W FORMIE PAPIEROWEJ – ZAŚWIADCZENIE zostanie przesłana w pliku PDF
Cena zgłoszenia zawiera: materiały szkoleniowe elektroniczne, zaświadczenia
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.
Ceny dotyczą szkoleń finansowanych ze środków publicznych, dla innych źródeł finansowania należy zastosować stawkę VAT 23%