Webinar

RISS – Regionalny Instytut Szkoleń Samorządowych

ul. Grójecka 26/21, 02-301 Warszawa, tel. 690 949 091, e-mail: sekretariat@riss.edu.pl

Data: 24 lutego 2025 r. – Zmiany w dofinansowaniu kosztów kształcenia młodocianych pracowników 2025

Zmiany w dofinansowaniu kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Nowość – ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty
oraz niektórych innych ustaw zmienia zapisy art. 122
Prawa oświatowego od dnia 1 stycznia 2025 roku!

OBLIGATORYJNA WALORYZACJA ŚWIADCZEŃ – ZMIANA USTAWY !!!
NOWE WYJAŚNIENIA REGIONALNYCH IZB OBRACHUNKOWYCH
!!! WALORYZACJA KWOT ZWALORYZOWANYCH !!!
WYPEŁNIANIE KROK PO KROKU NOWYCH DOKUMENTÓW:
NOWY WZÓR ZAŚWIADCZENIA O POMOCY DE MINIMIS
NOWY FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ PODMIOT UBIEGAJĄCY SIĘ O POMOC DE MINIMIS

Nowe wzory: Wniosku o udzielenie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika, Oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis – tabela, Oświadczenia o otrzymaniu pomocy w odniesieniu do tych samych kosztów, na pokrycie których ma być przeznaczona wnioskowana pomoc de minimis I INNE

CENA SPECJALNA SZKOLENIA
ZGŁOSZENIE NA 10 DNI PRZED TERMINEM SZKOLENIA
453,00* PLN
*faktura i zaświadczenie wysyłane mail

mgr Sebastian Wlazły

– absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych w zakresie Podatków i skarbowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Wiceburmistrz w Urzędzie Miasta i Gminy. Autor m.in. artykułów „Zaświadczenia o pomocy de minimis w sektorze transportu drogowego”, „Transport drogowy a pomoc de minimis i problemy z tym związane” oraz „Aplikacja SRPP w jednostkach samorządu terytorialnego”, które ukazały się w dwumiesięczniku Prawo Pomocy Publicznej.

      Szkolenie adresowane jest do pracowników Referatów/Wydziałów Oświaty jednostek samorządu terytorialnego udzielających pracodawcom dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
      Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet niezbędnych aktów prawnych oraz uzyskają odpowiedzi na szereg nurtujących ich problemów.

Program szkolenia

I BLOK SZKOLENIOWY

  1. Ustawa o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw uchwalona przez Sejm dnia 21 listopada 2024 roku, zaakceptowana przez Senat dnia 5 grudnia 2024 roku, zmienia sposób określenia kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników i zasad przyznawania dofinansowania określonych w art. 122 Prawa oświatowego – w pierwszej części szkolenia dokonana zostanie analiza nowych przepisów.
  2. Ile wynosi nowa wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika – od dnia 1 stycznia 2025 roku – tj. po zmianie art. 122 ust. 2 Prawa oświatowego:
    a) w przypadku nauki zawodu – przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy?
    b) w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym rynku pracy przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy?
    c) w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – za każdy pełny miesiąc kształcenia?
  3. Uwaga!!! Kwota dofinansowania została podzielona na dwie części – co one obejmują? Jakimi dokumentami potwierdzamy wypłatę przedmiotowych kwot?
    Część pierwsza – za co jest przyznawana i w jakim procencie? Za jaki okres i czym ten okres jest potwierdzany? Czy kwotę dofinansowania wypłaca się proporcjonalnie?
    Część druga – za jaki zdany egzamin jest przyznawana i w jakiej wysokości – w jakim procencie?
  4. Zaproponowany mechanizm dofinansowania – niezależny od zdania egzaminu – spowoduje, że dofinansowaniem tym zostaną również objęci pracodawcy, których uczniowie (młodociani pracownicy) nie zdali egzaminu (około 5,5 tys. młodocianych rocznie). Rozwiązanie to jest odpowiedzią na postulaty pracodawców związane z poniesieniem przez nich kosztów kształcenia młodocianych pracowników, które nie mogły zostać pokryte żadnym dofinansowaniem w przypadku, w którym młodociany pracownik nie zdał egzaminu zawodowego lub egzaminu czeladniczego, czyli nie został spełniony jeden z warunków uzyskania przez pracodawcę dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników – na czy przedmiotowy mechanizm polega i jak go zastosować?
  5. Nowy mechanizm waloryzacyjny kwot dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Biorąc po uwagę zgłaszane problemy z naliczaniem wysokości kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika, związane z różnym interpretowaniem przez organy przyznające to dofinansowanie (odmienne podejście gmin co do sposobu jego wyliczenia), konieczna była zmiana ww. przepisów.
  6. Od kiedy zaproponowane rozwiązania będą miały zastosowanie? Co z wnioskami złożonymi do dnia 31 grudnia 2024 roku?
  7. Kto i do kiedy corocznie będzie ogłaszał – w drodze jakiego dokumentu – wskaźnik waloryzacji, a także wysokość kwot dofinansowania zwaloryzowanych zgodnie z nowymi przepisami.
  8. NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE ZAŚWIADCZEŃ O POMOCY DE MINIMIS – NOWY WZÓR ZAŚWIADCZENIA – WYPEŁNIANIE KROK PO KROKU.
  9. NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ PODMIOT UBIEGAJĄCY SIĘ O POMOC DE MINIMIS – NOWY FORMULARZ – WYPEŁNIANIE KROK PO KROKU.
  10. NOWOŚĆ !!! Ustawa z dnia 18 października 2024 roku o zmianie niektórych ustaw związanych z udzielaniem pomocy de minimis – opublikowana została dnia 8 listopada 2024 roku !!!

II BLOK SZKOLENIOWY

  1. Zmiana ustawy o rzemiośle. Analiza nowej definicja rzemiosła, rzemieślnika i spółki rzemieślniczej.
  2. Dowody kwalifikacji zawodowych rzemieślnika; egzaminy przed komisjami egzaminacyjnymi izb rzemieślniczych.
  3. Nowość!!! Planowane zmiany w ustawie o rzemiośle. WAŻNE! Zmiany o ustawie o rzemiośle przyjęte przez rząd – na czym będą polegały?
  4. Obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.
  5. Najnowsze stanowisko Związku Rzemiosła Polskiego dotyczące obowiązujących zasad w zakresie składania wniosku o dopuszczenie do egzaminu czeladniczego młodocianego pracownika zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy rzemieślnika – do właściwej izby rzemieślniczej.
  6. Ochotnicze Hufce Pracy beneficjentem dofinansowania – procedura zwrotu kosztów i problemy z tym związane.
  7. OHP pracodawcą dla młodocianych zatrudnianych w celu przygotowania zawodowego.
  8. Umowy o refundację wynagrodzeń wypłacanych młodocianym pracownikom oraz składek na ubezpieczenie społeczne od refundowanych wynagrodzeń – dwa stany prawne.
  9. Zmiana dolnej granicy wieku pracownika młodocianego! Zmiany w Kodeksie pracy na przestrzeni lat.
  10. ANALIZA rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu – Dz. U. z 28 lutego 2019 r., poz. 391.
  11. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania – t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2010 z późn. zm.
  12. Schemat i definicja pomocy publicznej z Tymczasowymi ramami środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki.
  13. ◄ W jaki sposób wójt, burmistrz, prezydent miasta wydający decyzje o dofinansowaniu kosztów kształcenia młodocianych pracowników powinien obliczyć wysokość refundacji od dnia 1 stycznia 2025 roku?
  14. ◄ Sprawozdanie w aplikacji SHRIMP 2 – jak wypełnić poszczególne kolumny ?
  15. ◄Wniosek o dofinansowanie – kiedy jest kompletny – zupełny i poprawny pod względem formalnym??? Jakich dokumentów żądać od pracodawcy???
  16. ◄ Czy zwolnienie młodocianego pracownika z obowiązku świadczenia pracy dotyczy również młodocianych pracowników, którzy w roku szkolnym (2019/2020) i (2020/2021) realizowali dokształcanie teoretyczne w III klasie branżowej szkoły I stopnia???
  17. ◄ Czy młodociani mogli wyrazić zgodę na realizację zajęć praktycznych w ramach przygotowania zawodowego w okresie czasowego ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty??? Co z wynagrodzeniami za okres zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy? Kiedy pracodawca zachowuje prawo do refundacji?
  18. ◄ Jak prawidłowo ustalić wysokość dofinansowania? ◄Wyrejestrowanie i zawieszenie działalności gospodarczej, a prawo do dofinansowania. Przejście na emeryturę a prawo do dofinansowania???
  19. ◄ System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej – jak z niego korzystać? gdzie jest dostępny? co umożliwia? jakie dane zawiera? kiedy będzie pomocny wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta? dla kogo jest skierowany? ◄ Jak wypełnić formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie?
  20. ◄ Czy dofinansowanie udzielone OHP jest pomocą de minimis? ◄ Czy zbieramy informacje o sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości?
  21. ◄ Jakie dokumenty musi złożyć przedsiębiorca? ◄ Kiedy należy wygenerować w SHRIMPie raport pomocy otrzymanej przez beneficjenta?
  22. ◄ Kiedy musimy sprawdzić przedsiębiorcę w CEIDG lub KRSie? ◄ Czy można udzielić dofinansowania przedsiębiorcy wykreślonemu z CEIDG lub KRSu? ◄ Czy można udzielić dofinansowania przedsiębiorcy, który zawiesił prowadzenie działalności gospodarczej? ◄ Czy można udzielić dofinansowania rolnikowi? ◄ Jakie dokumenty musi złożyć rolnik? ◄ Jakie zaświadczenie wydajemy przedsiębiorcy, a jakie rolnikowi?
  23. ◄ Co musimy poprawić w wydawanych zaświadczeniach o pomocy de minimis i de minimis w rolnictwie?
    ◄ Jakie limity stosujemy?
  24. ◄ Jak obliczyć wysokość dofinansowania udzielanego przedsiębiorcy lub rolnikowi – problemy z kumulacją? ◄ Do jakiego systemu należy wprowadzić udzieloną pomoc w formie dofinansowania, do SRPP czy do SHRIMPa? ◄ Jak uzyskać login i hasło do SHRIMPa oraz SRPP?
  25. ◄ Jak właściwie przygotować sprawozdanie z udzielonego dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników? ◄ Co w przypadku braku limitu???
  26. ◄ Nadawanie loginów podrzędnych do SRPP – kto ma wprowadzać sprawozdania w urzędzie? Ile osób i w jakich Referatach / Wydziałach? Kto może nadawać loginy podrzędne? Czy Wydziały/Referaty/Stanowiska do spraw Oświaty powinny mieć swoje loginy i hasła do aplikacji SRPP?
  27. ◄ Czy rolnik musi podać we wniosku – zgodnie z rozporządzeniem – numer PKD, formę prawną oraz określenie jego kategorii (mikro, mały, średni, duży przedsiębiorca)? Czy bez powyższych danych możliwe jest prawidłowe sporządzenie i przesłanie sprawozdania?
  28. Nowe rozporządzenie Komisji (UE) z dnia 13 grudnia 2023 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 15 grudnia 2023 roku).
    a) Do jakiej kwoty zwiększono limit pomocy de minimis w okresie 3 lat dla jednego przedsiębiorcy – do 31 grudnia 2023 roku było to 200 tys. EUR, ile wynosi limit obecnie???
    b) Czy usunięto odrębny limit pomocy de minimis dla przedsiębiorstw prowadzących działalność zarobkową w zakresie drogowego transportu towarów (dotychczas 100 tys. EUR, ile ten limit wynosi obecnie???)
    c) Czy usunięto zakaz wykorzystania pomocy de minimis na nabycie pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego towarów???
    d) Zmiana sposobu obliczania 3-letniego okresu przy sumowaniu limitu de minimis z lat podatkowych (do 31 grudnia 2023 roku liczono w następujący sposób – bieżący rok podatkowy + 2 poprzednie lata podatkowe) – jak liczymy obecnie 3-letni okres???
    e) Wprowadzono obowiązek prowadzenia przez państwa członkowskie centralnego rejestru pomocy de minimis na poziomie krajowym lub unijnym.
  29. Ile powinna wynosić wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika po waloryzacji w 2024 roku? W jaki sposób wójt, burmistrz, prezydent miasta wydający decyzje o dofinansowaniu kosztów kształcenia młodocianych pracowników powinien obliczyć wysokość refundacji za 2024 rok?
  30. WYJAŚNIENIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU DOTYCZĄCE WALORYZACJI KWOT JUŻ ZWALORYZOWANYCH!!!
  31. Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ze stycznia 2024 roku w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2023 roku.
  32. Najnowsze orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Wojewódzkich Sądów Administracyjnych w zakresie udzielania dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników.
  33. Przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie pomocy publicznej w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na obszarze, na którym ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii, obowiązany był złożyć oświadczenie, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów. Czy jeszcze zbieramy przedmiotowe zaświadczenie???

III BLOK SZKOLENIOWY

  1. Przedstawienie wprowadzonych zmian w procedurze udzielania dofinansowania w związku z nowelizacją ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Przedstawienie:
    a) obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 października 2024 roku w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – Dz. U. z 2024 r., poz. 1546 – opublikowano dnia 18 października 2024 roku,
    b) ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – wraz z tekstem jednolitym przedmiotowej ustawy,
    c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 października 2024 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych – Dz. U. z 2024 r., poz. 1629 – opublikowano 7 listopada 2024 roku,
    d) rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy;
    e) najnowszego projektu rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  3. Udzielanie dofinansowania rolnikom – zasady, tryb postępowania, analiza przypadków.
  4. Podstawy prawne działania aplikacji SRPP oraz udzielania pomocy publicznej w rolnictwie. Procedura przystąpienia do systemu – uzyskanie loginu i hasła dostępu. Instrukcja użytkowania aplikacji SRPP oraz pobranie niezbędnych danych ze strony www.minrol.gov.pl przed rozpoczęciem pracy z systemem.
  5. System Rejestracji Pomocy Publicznej:
    a) nowe terminy dla przesyłania sprawozdań za pomocą aplikacji SRPP z decyzji przyznających dofinasowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników – rolników,
    b) zasady działania systemu SRPP,
    c) nadawanie loginów podrzędnych w Urzędach,
    d) dodatkowe elementy wniosku o przyznanie dofinansowania, które musi podać rolnik, zgodnie z nowym rozporządzeniem, a których nie ma w obowiązujących formularzach, tj. m.in. numer PKD, forma prawna oraz określenie jego kategorii (mikro, mały, średni, duży przedsiębiorca) – w jakiej formie zebrać przedmiotowe dane? Czy bez powyższych danych możliwe jest prawidłowe sporządzenie i przesłanie sprawozdania z pomocy de minimis w rolnictwie?
  6. Praktyczne sposoby sporządzania i przekazywania sprawozdań z decyzji przyznających rolnikom dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników za pomocą aplikacji SRPP – praca na przykładach i problemy z tym związane. Analiza 17 pozycji sprawozdania z udzielonego dofinansowania młodocianemu rolnikowi, w tym:
    a) podstawa prawna udzielenia pomocy w rolnictwie (informacje podstawowe oraz informacje szczegółowe – które kolumny wypełniamy?),
    b) firma (nazwa) albo imię i nazwisko (rolnika) beneficjenta pomocy,
    c) wartość pomocy brutto w euro,
    d) forma pomocy (wg listy kodów).
  7. Weryfikacja wprowadzonych danych przed przesłaniem sprawozdania (przykładowe błędy weryfikacji).
  8. System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej – rewolucja w stosunku do przedsiębiorców ubiegających się o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Jak z niego korzystać? Gdzie jest dostępny? Co umożliwia? Jakie dane zawiera? Kiedy będzie pomocny wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta? Dla kogo jest skierowany?
  9. Jakie dokumenty musi złożyć wnioskodawca (jakie przedsiębiorca, a jakie rolnik) ubiegający się o dofinansowanie? Przedstawienie znowelizowanego rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (trzy rodzaje formularzy) oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  10. System SHRIMP 2 – podstawy działania aplikacji oraz pobranie niezbędnych danych ze strony www.uokik.gov.pl przed rozpoczęciem pracy z systemem:
    a) lista klas PKD – sprawdzenie numeru PKD w CEIDG lub KRSie,
    b) lista identyfikatorów gmin (szybkie sposoby wyszukiwania właściwych identyfikatorów).
  11. UWAGA !!! NOWOŚĆ !!!
    Praktyczne sposoby sporządzania i przekazywania sprawozdań z decyzji przyznających przedsiębiorcom dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników za pomocą aplikacji SHRIMP 2 – praca na przykładach i problemy z tym związane:
    a) podstawa prawna udzielenia pomocy (informacje podstawowe oraz informacje szczegółowe),
    b) akt normatywny (tj. ustawa) kolumna: 2a – kod ustawy, 2b – tytuł ustawy, 2c – przepis ustawy, 3a – tytuł i przepis rozporządzenia, 3b – tytuł i przepis uchwały lub innego programu pomocowego;
    c) akt ogólny pomocy (tj. decyzja) kolumna: 4a – data aktu ogólnego pomocy, 4b – symbol aktu ogólnego pomocy, 4c – opis aktu ogólnego pomocy, 4d – symbol zmienianego aktu ogólnego pomocy;
    d) dzień udzielenia pomocy (format zapisu; przykłady),
    e) symbol i opis aktu szczegółowego pomocy,
    f) dane beneficjenta pomocy kolumna: 7a – imię i nazwisko albo nazwa beneficjenta, 7b – forma prawna beneficjenta, 7c – wielkość beneficjenta, 7d – NIP beneficjenta, 7e – identyfikator TERYT siedziby beneficjenta;
    g) klasa PKD (który nr PKD wpisujemy, czy nr dominujący u przedsiębiorcy, czy ten w związku z którym wyuczył ucznia? gdzie je znaleźć?),
    h) numer środka pomocowego;
    i) wartość pomocy (nominalna tj. całkowita wielkość środków będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy; brutto – należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto (EDB); czy powinna być uzupełniona jako ciąg cyfr; kiedy wartość nominalna jest równa wartości pomocy brutto),
    j) forma pomocy (wg listy kodów),
    k) przeznaczenie pomocy,
    l) źródło pochodzenia pomocy (czy może przyjmować wartość A i B).
  12. Raporty de minimis. Kiedy drukujemy? Gdzie załączamy? Jak badamy limit?
  13. Zmiany w zaświadczeniach – przedstawienie obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  14. Zasady dotyczące kumulacji pomocy de minimis.
  15. Obowiązek wójta, burmistrza, prezydenta miasta podawania do publicznej wiadomości, w odpowiednim terminie, informacji obejmującej wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej – zmiana terminu wywieszenia list w związku z COVID-19.
  16. „Ściąga” z poszczególnych elementów niezbędnych dla przygotowania i przesłania poprawnego sprawozdania.
  17. Wzór wniosku o udzielenie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
  18. Wzór oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis – tabela.
  19. Wzór oświadczenia o otrzymaniu pomocy w odniesieniu do tych samych kosztów, na pokrycie których ma być przeznaczona wnioskowana pomoc de minimis.
  20. Wzór oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
  21. Wzór oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis oraz de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  22. Wzór oświadczenia o poniesionych kosztach kształcenia.
  23. Wzór oświadczenia rzemieślnika.
  24. Wzór oświadczenia wspólnika spółki cywilnej dotyczące sposobu reprezentacji spółki.
  25. WZÓR DECYZJI udzielającej dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników w ramach pomocy de minimis.

IV BLOK SZKOLENIOWY

Odpowiedzi na pytania uczestników

Szczegóły organizacyjne szkolenia online

HARMONOGRAM SZKOLENIA
   9.30 – 10.50 ROZPOCZĘCIE SZKOLENIA I BLOK SZKOLENIOWY
10.50 – 11.00 PRZERWA
11.00 – 11.50 II BLOK SZKOLENIOWY
11.50 – 12.00 PRZERWA
12.00 – 12.50 III BLOK SZKOLENIOWY
12.50 – 13.00 PRZERWA
13.00 – 14.30 IV BLOK SZKOLENIOWY – PYTANIA I ODPOWIEDZI
                                – PYTANIA W FORMIE CZATU

  • Szkolenie składa się z części wykładowej podzielonej na trzy bloki oraz sesji pytań.
  • Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko i wyłącznie w ustalonym terminie.
  • Osoby, które zgłoszą się na szkolenie TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się transmisja.
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formacie PDF.
  • W trakcie rozpoczęcia IV BLOKU SZKOLENIOWEGO – PYTANIA I ODPOWIEDZI – istnieje możliwość zadawania pytań przez chat, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji.
  • W sesji PYTANIA I ODPOWIEDZ Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.
Warunki uczestnictwa i rabaty

ZGŁOSZENIE NA 10 DNI PRZED TERMINEM SZKOLENIA
453,-*PLN
*faktura i zaświadczenie wysyłane mail

573,-/osoba – PODSTAWOWA CENA SZKOLENIA – MOŻNA POMNIEJSZYĆ O RABATY 😊:

RABATY DO WYKORZYSTANIA:

23 zł – REZYGNACJA Z FAKTURY W FORMIE PAPIEROWEJ – FAKTURA zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
15 zł – REZYGNACJA Z ZAŚWIADCZENIA W FORMIE PAPIEROWEJ – ZAŚWIADCZENIE zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail

Cena zawiera: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe w formacie PDF przesłane drogą mailową, zaświadczenie

Wszystkie ceny dotyczą szkoleń finansowanych ze środków publicznych, dla z innych źródeł finansowania należy zastosować stawkę VAT 23%

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.