Data: 3 października 2025 r. – Zasady pracy gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych

3 października 2025 r.
10.00 - 14.00
Mariusz Nawrot
Pomoc publiczna
Najnowsze szkolenia
ZASADY PRACY GMINNYCH KOMISJI
ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
SZKOLENIE DLA CZŁONKÓW GKRPA
- Podstawy prawne działań gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych: ustawa o wychowaniu a trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, uchwały rady gminy podjęte na podstawie ustawy, przepisy wewnętrzne
- Motywowanie osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego: kto może zgłosić sprawę o leczenie odwykowe, schematy postępowania z osobą, wobec której istnieje podejrzenie uzależnienia, zasady proceduralne, współpraca z biegłymi sądowymi, koszty
- Postępowanie sądowe w sprawach o zastosowanie obowiązku leczenia przeciwalkoholowego: badanie przesłanek, procedura sądowa, rola komisji w postępowaniu sądowym i sądowym wykonawczym
- Gromadzenie dokumentacji, przetwarzanie danych osobowych przez komisje
w świetle nowelizacji ustawy obowiązującej od 1 stycznia 2018 r. - Ochrona danych osobowych osób zgłaszanych do komisji oraz osób zgłaszających w świetle RODO
- Zadania gminnych komisji w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej, współpraca w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz grup diagnostyczno – pomocowych
- Funkcjonowanie gminnych komisji – zasady organizacyjne: powoływanie komisji, regulaminy, formy wynagradzania
- Nowelizacje ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz innych ustaw w tym „ustawa o małpkach”, projekty ustaw: „nocna prohibicja”, zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw
- Wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – krótki opis procedury administracyjnej
- Zasady opiniowania przez komisję wniosków o wydanie zezwoleń – badanie zasad usytuowania, współpraca z urzędem gminy, przygotowywanie postanowień komisji
- Uprawnienia komisji i urzędów gmin w zakresie kontroli punktów sprzedaży alkoholu w świetle nowej ustawy – Prawo przedsiębiorców
- Dyskusja, wymiana doświadczeń
Mariusz Nawrot
– Dyrektor Miejskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie, Wiceprzewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Krakowie i pełnomocnik sądowy Komisji, wcześniej wieloletni Kierownik Referatu Obrotu Napojami Alkoholowymi Urzędu Miasta Krakowa. Od 2005 r. prowadzi szkolenia w zakresie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla urzędników oraz członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, między innymi dla Małopolskiego Instytutu Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej – ośrodki w Kielcach, Rzeszowie, Opolu, Wrocławiu itp., na zlecenie urzędów gminnych prowadził wielokrotnie szkolenia pełnych składów gminnych komisji oraz przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, przykładowo w gminach: Bielsko – Biała, Częstochowa, Kęty, Sucha Beskidzka, Słomniki, Trzebinia, Libiąż, Spytkowice, Brzeźnica, Tomice, Andrychów, itp. Laureat nagrody „Wykładowca Roku 2008”, przyznanej przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie. Autor artykułów i opracowań w prasie specjalistycznej.
ADRESACI SZKOLENIA:
Członkowie GKRPA oraz pracownicy urzędów i instytucji współpracujących z komisjami
UWAGA:
Wymóg odbycia szkolenia przez członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych wynika z art. 41 ust. 4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W ramach szkolenia, uczestnicy otrzymają przykłady dokumentów i druków przydatnych w codziennej pracy członków komisji
Zapraszam serdecznie 😊
Mariusz Nawrot
- Webinarium jest przeznaczone do oglądania na żywo, tylko i wyłącznie w ustalonym terminie.
- Osoby, które zgłoszą się na szkolenie TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się transmisja.
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formacie PDF.
- W trakcie rozpoczęcia IV BLOKU SZKOLENIOWEGO – PYTANIA I ODPOWIEDZI – istnieje możliwość zadawania pytań przez chat, które są zgodne z tematem szkolenia i nie wymagają konsultacji.
- W sesji PYTANIA I ODPOWIEDZ Ekspert odpowie na jak największą liczbę pytań.
573,-/osoba – PODSTAWOWA CENA SZKOLENIA – MOŻNA POMNIEJSZYĆ O RABATY 😊:
RABATY DO WYKORZYSTANIA:
23 zł – REZYGNACJA Z FAKTURY W FORMIE PAPIEROWEJ – FAKTURA zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
15 zł – REZYGNACJA Z ZAŚWIADCZENIA W FORMIE PAPIEROWEJ – ZAŚWIADCZENIE zostanie przesłana w pliku PDF na wskazany adres mail
Cena zawiera: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe w formacie PDF przesłane drogą mailową, zaświadczenie
Wszystkie ceny dotyczą szkoleń finansowanych ze środków publicznych, dla z innych źródeł finansowania należy zastosować stawkę VAT 23%
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.